loading...

طراحي انواع برج خنك كن

طراحي انواع برج خنك كن

بازدید : 232
11 زمان : 1399:2

شركتهاي تجهيزات تهويه مطبوع ساختمان تهويه ارس

يكي از مهمترين بخش هاي هر ساختمان را مي توان بخش تهويه مطبوع آن دانست.اين بخش دقيقا مي تواند بروي رفاه و آسايش انسان بسيار تاثير گذار باشد چرا كه در واقع عمل هوا رساني چه براي فصول سرد و چه براي فصول گرم براي مكان هاي مختلف امري بسيار مهم و ضروري مي باشد و شايد براي همين است كه امروزه مبحث تهويه مطبوع ساختمان نسبت به گذشته بسيار به آن به صورت علمي و عملي پرداخته مي شود.در واقع در معناي لغوي تهويه يعني هوا رساني دلپذير واين فرآيند شاخه اي از رشته مهندسي مكانيك محسوب مي شود.

تهويه مطبوع

در واقع در بسياري از كارخانجات نگه داري مواد غذايي مبحث تهويه مطبوع ساختمان جز مهم و لاينفك آن واحد توليدي مي باشد چرا كه اگر امر هوا رساني و تهويه خوب صورت گيرد در واقع تاثير مثبتي بر ماندگاري بيشتر محصولات خوراكي و فاسد شدني مي گذارد.

با توجه به ميزان حجم هوا رساني و در واقع ميزان كيفيت مورد نياز براي تهويه ساختمان مي بايست از دستگاه هايي با ظرفيت مناسب استفاده كرد و در طول سال نيز مورد كنترل قرار گيرند.در واقع بايد بدانيم كه با چه روشي مي خواهيم ميزان بار بروي دستگاه را تخمين بزنيم و بر اين اساس مي توان راندمان واقعي ان را نيز محاسبه كرد و اگر نياز بود از دستگاهي با حجم و ظرفيت بيشتر استفاده كرد.اصولا تهويه مطبوع شامل مواردي همچون سرمايش-گرمايش-رطوبت زني و رطوبت زدايي هوا مي باشد.ما در تجهيزات تهويه مطبوع ساختمان بايد بتوانيم سه فاكتور رطوبت و دما و سرعت جربان هوا را تحت كنترل خود داشته باشيم و با كنترل اين سه فاكتور مي توان اميدوار بود كه هوا رساني به نحو احسن و مطبوع صورت مي گيرد.

تجهيزات تهويه مطبوع

ما ممكن است از اين دستگاه در محيط هاي مختلف بخواهيم استفاده كنيم بر همين اساس با توجه به نوع سيال اين دستگاه ها را به سه دسته تقسيم بندي مي كنند كه عبارتند از:
۱- سيستم تهويه مطبوع تمام هوا ۲-سيستم‌هاي آب و هوا – آب ۳-سيستم مطبوع تمام آب
در سيستم تهويه مطبوع ساختمان كه از مدل هوا و آب استفاده مي كنند در واقع مزيت ها و معايب روش هاي تمام هوا و تمام آب را در خود جاي داده اند.گرمايش در اين سيستم ها معمولا توسط آب انجام مي شود و عمل سرمايش نيز توسط هوا رخ مي دهد.عمل گرمايش توسط آب نيز به دو روش مختلف مي تواند در يك سيستم تهويه مطبوع ساختمان صورت بپذيرد.در روش اول گرمايش با آب گرم كه داراي دماي ۷۰ تا ۹۰ درجه مي باشد انجام مي شود. و در روش دوم نيز با اب داغ همراه با فشار قرار دادن كل سيستم انجام مي شود كه اين عمل منجر به افزايش درجه حرارت آب تا ۱۸۰ درجه خواهد شد.

شركتهاي تهويه مطبوع
و اما در سيستم تهويه ساختمان كه با روش تمام آب قصد هوا رساني و ايجاد شرايط مطلوب را داريم بايد بدانيم كه نمي توانيم رطوبت هوا را با اين روش تغيير دهيم اما شايد به دليل اينكه تاسيسات آن داراي حجم كمي بوده و در نهايت هم هزينه راه اندازي آن كمتر از ديگر روش ها مي باشد در بسياري از مواقع بر ديگر سيستم ها ترجيح داده مي شود.

سيال ناقل در اين سيستم در واقع حرارت و برودت آب است.آب در موتورخانه و يا ديگ آبگرم به درجه حرارات بالايي رسيده و براي گرمايش ساختمان در سرما مورد استفاده قرار مي گيرد.عمل تهويه مطبوع ساختمان در فصل گرما نيز بدين صورت انجام مي پذيرد كه در موتورخانه از چيلر و يا آبسرد كن براي تهيه آب سرد كمك مي گيرند واين آب به داخل كويل هاي مبدل حرارتي اتاق ها انتقال يافته با وجود يك فن مي تواند براحتي هوا رساني و خنك سازي محيط را انجام دهد.

در روش تهويه مطبوع ساختمان كه به صورت تمام هوا صورت مي گيرد مهمترين ايراد و ضعف آنرا مي توان به حجم زياد تجهيزات و كانال هاي انتقال هوا دانست.مانند روش تمام آب در روش تمام هوا در موتورخانه ها براي حالت سرمايي از چيلر و براي حالت گرمايي از ديگ آبگرم استفاده مي كنند.براي انتقال هواي سرد و گرم توليد شده در اين روش از دستگاه هايي به نام هواساز مركزي استفاده مي كنند.اين دستگاه مي بايست به دور از موتورخانه قرار گيرد و در محلي نزديك به فضاي مورد نظر براي تهويه هوا نصب شود.

پس تا اينجا مشخص شد براي عمل تهويه مطبوع ساختمان مي توان از سه روش بالا استفاده كرد كه بايد ديد بر اساس موقعيت جغرافيايي و ميزان بودجه اي كه براي اين كار در نظر گرفته ايد كدام روش براي شما مي تواند مفيد تر باشد.در يك نگاه كلي اگر بخواهيم اجزاي يك سيستم تهويه مطبوع را نام ببريم مي توان به :۱-منابع حرارت ۲-منابع برودت ۳-مخزن انبساط ۴-پمپ ها ۵-دستگاه هاي رطوبت گير ۶ كويل ها اشاره كرد. در اين باره سعي خواهيم كرد در مقالات بعدي بيشتر برايتان توضيح دهيم.

هميشه مساله هوا رساني تازه در ساختمان ها و ديگر محيط ها موضوعي بسيار مهم و حياتي بوده چرا كه به طور مستقيم مي تواند بر ميزان رفاه و آسايش افرادي كه در آن مكان زندگي مي كنند تاثير مستقيم بگذارد.همچنين اگر قصد نگه داري مواد غذايي را در يك ساختمان داريد بحث تهويه مطبوع بايد به صورت جدي تر و علمي تر دنبال شود.در اين بين انواع شركتهاي تهويه مطبوع به صورت علمي و عملي در اين زمينه مشغول به فعاليت هستند و از آن جمله شركت تهويه ارس با تجربه چندين ساله آماده خدمت گذاري در اين بخش براي شما هموطنان عزيز مي باشد.دستگاه هايي كه براي تهويه مورد استفاده قرار مي گيرند هر كدام داراي حجم و اندازه و قدرت خاص خود هستند و با توجه به ميزان جا بجايي هوا و ميزان راندماني كه در نظر داريم مي بايست براي محيط مورد نظرمان مناسب ترين دستگاه را انتخاب نماييم. براي اين منظور دوباره پاي شركتهاي تهويه مطبوع به وسط كشيده مي شود و شما مي توانيد با مشاوره گرفتن از اين شركت ها در نهايت انتخاب دقيق تري داشته باشيد. همكاران ما در تهويه ارس اماده پاسخگويي به سوالات فني شما در اين زمينه مي باشند.

سيستم هاي تهويه مطبوع به سه دسته كلي تقسيم بندي مي شوند:
اولين مورد سيستم هايي هستند كه عمل هوا رساني و در واقع تهويه را تنها با سيال هوا انجام مي دهند و معروف هستند به سيستم هاي تمام هوا.دومين مدل دستگاه هايي هستند كه عمل را با آب و هوا به صورت همزمان انجام مي دهند و سومين مدل هم عمل تهويه را تنها با آب انجام مي دهد.هر كدام از اين روش ها داراي معايب و مزاياي خاص خود هستند و بهتر است در اين مورد اگر نياز به مشاوره داريد حتما با يكي از شركتهاي مطبوع تماس گرفته و سوالات خود را در اين زمينه جويا شويد.
در زير به صورت كلي اجزاي يك سيستم تهويه مطبوع را نام خواهيم برد:
اولين بخش هر سيستم تهويه مطبوع منابع حرارت مي باشد.اين منابع از طريق الكتريسيته و يا مصرف سوخت توليد حرارت كرده و با توجه به نوع سيالي كه براي اين امر استفاده مي شود به دو نوع ديگ حرارتي و كوره حرارتي نام گذاري مي شوند.
بخش بعدي از يكي سيستم تهويه منابع برودت مي باشد.اين منابع به صورت عمومي در سيستم هاي گرمايش و سرمايشي با نام چيلر شناخته مي شوند و به چند مدل ضربه اي-معمولي و جذبي تقسيم بندي مي شوند.در هر دو نوع سرمايش در اثر بخار شدن ماده‌اي به نام ماده مبرد كه معمولاً گازي شكل است ايجاد مي‌گردد.

قسمت بعدي كه در سيستم هاي مطبوع به كار گرفته مي شود مخزن انبساط است.اين قسمت را مي توان تنها در سيستم هايي كه به صورت تمام آب استفاده مي شوند يافت. در واقع وظيفه اصلي منبع انبساط كنترل تغيير حجم سيال است.باز هم به شما توصيه مي كنيم هر چند مطالعات بالايي در اين زمينه داريد اما در نهايت براي انتخاب نهايي حتما با يكي از شركتهاي تهويه مطبوع در اين زمينه ابتدا مشاوره كرده و سپس اقدام نهايي را انجام دهيد.
بخش بعدي كه مي توان به آن اشاره كرد پمپ ها مي باشند.اين قسمت در واقع وظيفه به حركت در آوردن سيال را بر عهده دارد.پمپ هايي كه براي حركت سيال مايع به كار گرفته مي شوند از نوع پمپ هاي حلزوني شكل هستند و انهايي كه براي حركت سيال گاز مورد استفاده قرار مي گيرند فن مي باشند.فن ها در اين دستگاه در دو مدل جريان محوري و جريان عمودي مورد استفاده قرار مي گيرند.

بخش بعدي كه در دستگاه هاي تهويه مطبوع مورد استفاده قرار مي گيرد دستگاه هاي رطوبت گير مي باشد.وظيفه اين دستگاه ها همانطور كه اسم آنها مشخص است گرفتن رطوبت درون هوا است.براي اين منظور از يك كويل استفاده مي شود.كويل‌ها در واقع محلهاي تبادل حرارت در سيستم‌هاي سرمايش گرمايش هستند. كويل‌ها را بر اساس عملكرد مي‌توان به دو نوع سرمايشي گرمايشي تقسيم كرد. همينطور كويل‌ها را بر اساس سيال به سه دسته زير تقسيم مي‌كنند كه در زير به آن اشاره كرده ايم:
۱. هوا به هوا
۲. آب به هوا يا بالعكس
۳. آب به آب
هميشه يكي از مهمترين فاكتورهايي كه در ساخت تجهيزات تهويه مطبوع براي مهندسان و طراحان ان مهم بوده است اين بوده كه بتواند با صرف كمترين انرژي ممكن بهترين نتيجه و بازدهي را داشته باشد. در اين راستا مطالعات و تحقيقات زيادي انجام شده و در سراسر جهان نيز به دستاورد هاي مختلفي رسيده اند.چندي پيش با تلاش محققان ايراني خوشبختانه شاهد اخباري مبني بر ساخت تجهيزات تهويه مطبوع در داخل كشور بوديم كه با مصرف بسيار كم انرژي داراي بازدهي بسيار بالايي بوده و يم تواند در صورت توليد انبوه و استفاده در مراكز صنعتي كمك فراواني در بالابردن راندمان كاري و صرفه جويي در مصرف انرژي شود.
طراحي اين طرح يكي از انگيزه هاي خود را طرح هدفنند كردن يارانه ها و افزايش حامل هاي انرژي عنوان كرد و گفت با توجه به اين موضوع به اين فرك افتادم تا در اين زمينه نو آوري و خلاقيتي از خود نشان دهم و حاصل ان ساخت تجهيزات مطبوع شد كه مي تواند در حالي كه بازيافت هوا را انجام مي دهد در عين حال با كمترين انرژي ممكن حالت هاي سرمايشي و گرمايشي را براي محيط نيز فراهم نمايد.طراح اين پروژه افزود در كل مي توان ساختا ر سيستم جديد را مانند سيستم هاي قبلي توصيف كرد با اين تفاوت كه در بخش هاي مهم و حياتي سيستم با به كار بردن تجهيزاتي خاص كمك كرده ايم كه در نهايت راندمان كاري بالا رفته و ميزان مصرف انرژي كم شود.
وي اظهار داشت مدل تجهيزات تهويه مطبوع كه ساخته است از نوع هوايي بوده و اين بدان معنا است كه سرمايش هوا در كل هوا ساز انجام مي شود و براي انتقال هوا ورسيدن ان به سازه از يك كانال استفاده مي شود.طراح اين پروژه اشاره كرد از انجايي كه در شهرهايي مانند بند عباس به دليل گرماي بيش از حد و طوبت بالا اگر به طور معمول بخواهيم از جربان هوا براي خنك سازي استفاده كنيم چون اين هوا خودش بسيار گرم است عملا مي بايست به دفعات زياد عمل تعويض هوا را انجام دهيم و همچنين كاري كنيم كه اين هواي گرم ابتدا خنك شده و سپس از ان به عنوان خنك سازي استفاده كنيم. كل اين فرآيند باعث اتلاف انرژي بسيار زيادي خواهد شد و از اينجا بود كه به فكر تهويه مطبوع با مصرف انرژي كمتر افتاديم.
او افزود به عنوان در يك پروژه بسيار بزرگ كه نياز به يك مگا وات نيرو داشت توانستيم با استفاده از سيستم تجهيزات مطبوع جديد كه طراحي و ساخته بوديم مصرف انرژي را به ۵۴۰ كيلو وات كاهش دهيم و اين يعني حدود ۵۰% صرفه جويي و سود مالي.وي اشاره كرد پروژه فوق بيشتر به در مناطق گرم و خشك كشور مي خورد كه تقريبا ۹ ماه از سال را نياز به سيستم هاي سرمايشي دارند.
در همين راستا با افتخار خدمت شما سروران اعلام مي كنيم شركت تهويه ارس نيز با بهره گيري از اين تكنولوژي جديد اقدام به ساخت سيستم هاي تهويه با ميزان مصرف انرژي كم نموده است و شما مي توانيد با كارشناسان ما در اين زمينه تماس گرفته تو ضيحات تكميلي را از انها دريافت نماييد. ما مي توانيم با توجه به تكنولوژي به كار رفته در تجهيزات تهويه مطبوع كه به تازگي ارائه داده ايم در مصرف انرژي شما به ميزان چشم گيري صرفه جويي كنيم و در نهايت براي شما از هر نظر كه فكرش را كنيد صرفه اقتصادي به همراه آوريم.ممكن است براي تهيه اين سيتن در مرتبه اول نياز به هزينه هايي باشد اما بايد در نظر بگيريد كه در كل اين پروژه مي تواند براي هر واحد صنعتي و كارخانه اي توجيه اقتصادي داشته باشد .
ما براي اين منظور برنامه هاي خاصي داريم كافيست تا با ما تماس بگيريد و در مورد /ان چيزي كه مي خواهيد براي واحد صنعتي شما طراحي و پياده سازي شود كمي توضيح دهيد. كارشناسان ما با بازديد از محل شما بهترين طرح موجود را به شما ارائه مي دهند و در صورت توافق نهايي با قراردادي رسيم و معتبر به صورت تضميني كار را در موعد مقرر به شما تحويل خواهند داد.

برج هاي خنك كننده , خريد برج خنك كننده , شركتهاي تهويه مطبوع , انواع پكينگ , تعميرات و بهينه سازي برج خنك كننده , برج خنك كننده جريان مخالف , برج خنك كننده مكعبي , برج خنك كننده گرد

شركتهاي تجهيزات تهويه مطبوع ساختمان تهويه ارس

يكي از مهمترين بخش هاي هر ساختمان را مي توان بخش تهويه مطبوع آن دانست.اين بخش دقيقا مي تواند بروي رفاه و آسايش انسان بسيار تاثير گذار باشد چرا كه در واقع عمل هوا رساني چه براي فصول سرد و چه براي فصول گرم براي مكان هاي مختلف امري بسيار مهم و ضروري مي باشد و شايد براي همين است كه امروزه مبحث تهويه مطبوع ساختمان نسبت به گذشته بسيار به آن به صورت علمي و عملي پرداخته مي شود.در واقع در معناي لغوي تهويه يعني هوا رساني دلپذير واين فرآيند شاخه اي از رشته مهندسي مكانيك محسوب مي شود.

تهويه مطبوع

در واقع در بسياري از كارخانجات نگه داري مواد غذايي مبحث تهويه مطبوع ساختمان جز مهم و لاينفك آن واحد توليدي مي باشد چرا كه اگر امر هوا رساني و تهويه خوب صورت گيرد در واقع تاثير مثبتي بر ماندگاري بيشتر محصولات خوراكي و فاسد شدني مي گذارد.

با توجه به ميزان حجم هوا رساني و در واقع ميزان كيفيت مورد نياز براي تهويه ساختمان مي بايست از دستگاه هايي با ظرفيت مناسب استفاده كرد و در طول سال نيز مورد كنترل قرار گيرند.در واقع بايد بدانيم كه با چه روشي مي خواهيم ميزان بار بروي دستگاه را تخمين بزنيم و بر اين اساس مي توان راندمان واقعي ان را نيز محاسبه كرد و اگر نياز بود از دستگاهي با حجم و ظرفيت بيشتر استفاده كرد.اصولا تهويه مطبوع شامل مواردي همچون سرمايش-گرمايش-رطوبت زني و رطوبت زدايي هوا مي باشد.ما در تجهيزات تهويه مطبوع ساختمان بايد بتوانيم سه فاكتور رطوبت و دما و سرعت جربان هوا را تحت كنترل خود داشته باشيم و با كنترل اين سه فاكتور مي توان اميدوار بود كه هوا رساني به نحو احسن و مطبوع صورت مي گيرد.

تجهيزات تهويه مطبوع

ما ممكن است از اين دستگاه در محيط هاي مختلف بخواهيم استفاده كنيم بر همين اساس با توجه به نوع سيال اين دستگاه ها را به سه دسته تقسيم بندي مي كنند كه عبارتند از:
۱- سيستم تهويه مطبوع تمام هوا ۲-سيستم‌هاي آب و هوا – آب ۳-سيستم مطبوع تمام آب
در سيستم تهويه مطبوع ساختمان كه از مدل هوا و آب استفاده مي كنند در واقع مزيت ها و معايب روش هاي تمام هوا و تمام آب را در خود جاي داده اند.گرمايش در اين سيستم ها معمولا توسط آب انجام مي شود و عمل سرمايش نيز توسط هوا رخ مي دهد.عمل گرمايش توسط آب نيز به دو روش مختلف مي تواند در يك سيستم تهويه مطبوع ساختمان صورت بپذيرد.در روش اول گرمايش با آب گرم كه داراي دماي ۷۰ تا ۹۰ درجه مي باشد انجام مي شود. و در روش دوم نيز با اب داغ همراه با فشار قرار دادن كل سيستم انجام مي شود كه اين عمل منجر به افزايش درجه حرارت آب تا ۱۸۰ درجه خواهد شد.

شركتهاي تهويه مطبوع
و اما در سيستم تهويه ساختمان كه با روش تمام آب قصد هوا رساني و ايجاد شرايط مطلوب را داريم بايد بدانيم كه نمي توانيم رطوبت هوا را با اين روش تغيير دهيم اما شايد به دليل اينكه تاسيسات آن داراي حجم كمي بوده و در نهايت هم هزينه راه اندازي آن كمتر از ديگر روش ها مي باشد در بسياري از مواقع بر ديگر سيستم ها ترجيح داده مي شود.

سيال ناقل در اين سيستم در واقع حرارت و برودت آب است.آب در موتورخانه و يا ديگ آبگرم به درجه حرارات بالايي رسيده و براي گرمايش ساختمان در سرما مورد استفاده قرار مي گيرد.عمل تهويه مطبوع ساختمان در فصل گرما نيز بدين صورت انجام مي پذيرد كه در موتورخانه از چيلر و يا آبسرد كن براي تهيه آب سرد كمك مي گيرند واين آب به داخل كويل هاي مبدل حرارتي اتاق ها انتقال يافته با وجود يك فن مي تواند براحتي هوا رساني و خنك سازي محيط را انجام دهد.

در روش تهويه مطبوع ساختمان كه به صورت تمام هوا صورت مي گيرد مهمترين ايراد و ضعف آنرا مي توان به حجم زياد تجهيزات و كانال هاي انتقال هوا دانست.مانند روش تمام آب در روش تمام هوا در موتورخانه ها براي حالت سرمايي از چيلر و براي حالت گرمايي از ديگ آبگرم استفاده مي كنند.براي انتقال هواي سرد و گرم توليد شده در اين روش از دستگاه هايي به نام هواساز مركزي استفاده مي كنند.اين دستگاه مي بايست به دور از موتورخانه قرار گيرد و در محلي نزديك به فضاي مورد نظر براي تهويه هوا نصب شود.

پس تا اينجا مشخص شد براي عمل تهويه مطبوع ساختمان مي توان از سه روش بالا استفاده كرد كه بايد ديد بر اساس موقعيت جغرافيايي و ميزان بودجه اي كه براي اين كار در نظر گرفته ايد كدام روش براي شما مي تواند مفيد تر باشد.در يك نگاه كلي اگر بخواهيم اجزاي يك سيستم تهويه مطبوع را نام ببريم مي توان به :۱-منابع حرارت ۲-منابع برودت ۳-مخزن انبساط ۴-پمپ ها ۵-دستگاه هاي رطوبت گير ۶ كويل ها اشاره كرد. در اين باره سعي خواهيم كرد در مقالات بعدي بيشتر برايتان توضيح دهيم.

هميشه مساله هوا رساني تازه در ساختمان ها و ديگر محيط ها موضوعي بسيار مهم و حياتي بوده چرا كه به طور مستقيم مي تواند بر ميزان رفاه و آسايش افرادي كه در آن مكان زندگي مي كنند تاثير مستقيم بگذارد.همچنين اگر قصد نگه داري مواد غذايي را در يك ساختمان داريد بحث تهويه مطبوع بايد به صورت جدي تر و علمي تر دنبال شود.در اين بين انواع شركتهاي تهويه مطبوع به صورت علمي و عملي در اين زمينه مشغول به فعاليت هستند و از آن جمله شركت تهويه ارس با تجربه چندين ساله آماده خدمت گذاري در اين بخش براي شما هموطنان عزيز مي باشد.دستگاه هايي كه براي تهويه مورد استفاده قرار مي گيرند هر كدام داراي حجم و اندازه و قدرت خاص خود هستند و با توجه به ميزان جا بجايي هوا و ميزان راندماني كه در نظر داريم مي بايست براي محيط مورد نظرمان مناسب ترين دستگاه را انتخاب نماييم. براي اين منظور دوباره پاي شركتهاي تهويه مطبوع به وسط كشيده مي شود و شما مي توانيد با مشاوره گرفتن از اين شركت ها در نهايت انتخاب دقيق تري داشته باشيد. همكاران ما در تهويه ارس اماده پاسخگويي به سوالات فني شما در اين زمينه مي باشند.

سيستم هاي تهويه مطبوع به سه دسته كلي تقسيم بندي مي شوند:
اولين مورد سيستم هايي هستند كه عمل هوا رساني و در واقع تهويه را تنها با سيال هوا انجام مي دهند و معروف هستند به سيستم هاي تمام هوا.دومين مدل دستگاه هايي هستند كه عمل را با آب و هوا به صورت همزمان انجام مي دهند و سومين مدل هم عمل تهويه را تنها با آب انجام مي دهد.هر كدام از اين روش ها داراي معايب و مزاياي خاص خود هستند و بهتر است در اين مورد اگر نياز به مشاوره داريد حتما با يكي از شركتهاي مطبوع تماس گرفته و سوالات خود را در اين زمينه جويا شويد.
در زير به صورت كلي اجزاي يك سيستم تهويه مطبوع را نام خواهيم برد:
اولين بخش هر سيستم تهويه مطبوع منابع حرارت مي باشد.اين منابع از طريق الكتريسيته و يا مصرف سوخت توليد حرارت كرده و با توجه به نوع سيالي كه براي اين امر استفاده مي شود به دو نوع ديگ حرارتي و كوره حرارتي نام گذاري مي شوند.
بخش بعدي از يكي سيستم تهويه منابع برودت مي باشد.اين منابع به صورت عمومي در سيستم هاي گرمايش و سرمايشي با نام چيلر شناخته مي شوند و به چند مدل ضربه اي-معمولي و جذبي تقسيم بندي مي شوند.در هر دو نوع سرمايش در اثر بخار شدن ماده‌اي به نام ماده مبرد كه معمولاً گازي شكل است ايجاد مي‌گردد.

قسمت بعدي كه در سيستم هاي مطبوع به كار گرفته مي شود مخزن انبساط است.اين قسمت را مي توان تنها در سيستم هايي كه به صورت تمام آب استفاده مي شوند يافت. در واقع وظيفه اصلي منبع انبساط كنترل تغيير حجم سيال است.باز هم به شما توصيه مي كنيم هر چند مطالعات بالايي در اين زمينه داريد اما در نهايت براي انتخاب نهايي حتما با يكي از شركتهاي تهويه مطبوع در اين زمينه ابتدا مشاوره كرده و سپس اقدام نهايي را انجام دهيد.
بخش بعدي كه مي توان به آن اشاره كرد پمپ ها مي باشند.اين قسمت در واقع وظيفه به حركت در آوردن سيال را بر عهده دارد.پمپ هايي كه براي حركت سيال مايع به كار گرفته مي شوند از نوع پمپ هاي حلزوني شكل هستند و انهايي كه براي حركت سيال گاز مورد استفاده قرار مي گيرند فن مي باشند.فن ها در اين دستگاه در دو مدل جريان محوري و جريان عمودي مورد استفاده قرار مي گيرند.

بخش بعدي كه در دستگاه هاي تهويه مطبوع مورد استفاده قرار مي گيرد دستگاه هاي رطوبت گير مي باشد.وظيفه اين دستگاه ها همانطور كه اسم آنها مشخص است گرفتن رطوبت درون هوا است.براي اين منظور از يك كويل استفاده مي شود.كويل‌ها در واقع محلهاي تبادل حرارت در سيستم‌هاي سرمايش گرمايش هستند. كويل‌ها را بر اساس عملكرد مي‌توان به دو نوع سرمايشي گرمايشي تقسيم كرد. همينطور كويل‌ها را بر اساس سيال به سه دسته زير تقسيم مي‌كنند كه در زير به آن اشاره كرده ايم:
۱. هوا به هوا
۲. آب به هوا يا بالعكس
۳. آب به آب
هميشه يكي از مهمترين فاكتورهايي كه در ساخت تجهيزات تهويه مطبوع براي مهندسان و طراحان ان مهم بوده است اين بوده كه بتواند با صرف كمترين انرژي ممكن بهترين نتيجه و بازدهي را داشته باشد. در اين راستا مطالعات و تحقيقات زيادي انجام شده و در سراسر جهان نيز به دستاورد هاي مختلفي رسيده اند.چندي پيش با تلاش محققان ايراني خوشبختانه شاهد اخباري مبني بر ساخت تجهيزات تهويه مطبوع در داخل كشور بوديم كه با مصرف بسيار كم انرژي داراي بازدهي بسيار بالايي بوده و يم تواند در صورت توليد انبوه و استفاده در مراكز صنعتي كمك فراواني در بالابردن راندمان كاري و صرفه جويي در مصرف انرژي شود.
طراحي اين طرح يكي از انگيزه هاي خود را طرح هدفنند كردن يارانه ها و افزايش حامل هاي انرژي عنوان كرد و گفت با توجه به اين موضوع به اين فرك افتادم تا در اين زمينه نو آوري و خلاقيتي از خود نشان دهم و حاصل ان ساخت تجهيزات مطبوع شد كه مي تواند در حالي كه بازيافت هوا را انجام مي دهد در عين حال با كمترين انرژي ممكن حالت هاي سرمايشي و گرمايشي را براي محيط نيز فراهم نمايد.طراح اين پروژه افزود در كل مي توان ساختا ر سيستم جديد را مانند سيستم هاي قبلي توصيف كرد با اين تفاوت كه در بخش هاي مهم و حياتي سيستم با به كار بردن تجهيزاتي خاص كمك كرده ايم كه در نهايت راندمان كاري بالا رفته و ميزان مصرف انرژي كم شود.
وي اظهار داشت مدل تجهيزات تهويه مطبوع كه ساخته است از نوع هوايي بوده و اين بدان معنا است كه سرمايش هوا در كل هوا ساز انجام مي شود و براي انتقال هوا ورسيدن ان به سازه از يك كانال استفاده مي شود.طراح اين پروژه اشاره كرد از انجايي كه در شهرهايي مانند بند عباس به دليل گرماي بيش از حد و طوبت بالا اگر به طور معمول بخواهيم از جربان هوا براي خنك سازي استفاده كنيم چون اين هوا خودش بسيار گرم است عملا مي بايست به دفعات زياد عمل تعويض هوا را انجام دهيم و همچنين كاري كنيم كه اين هواي گرم ابتدا خنك شده و سپس از ان به عنوان خنك سازي استفاده كنيم. كل اين فرآيند باعث اتلاف انرژي بسيار زيادي خواهد شد و از اينجا بود كه به فكر تهويه مطبوع با مصرف انرژي كمتر افتاديم.
او افزود به عنوان در يك پروژه بسيار بزرگ كه نياز به يك مگا وات نيرو داشت توانستيم با استفاده از سيستم تجهيزات مطبوع جديد كه طراحي و ساخته بوديم مصرف انرژي را به ۵۴۰ كيلو وات كاهش دهيم و اين يعني حدود ۵۰% صرفه جويي و سود مالي.وي اشاره كرد پروژه فوق بيشتر به در مناطق گرم و خشك كشور مي خورد كه تقريبا ۹ ماه از سال را نياز به سيستم هاي سرمايشي دارند.
در همين راستا با افتخار خدمت شما سروران اعلام مي كنيم شركت تهويه ارس نيز با بهره گيري از اين تكنولوژي جديد اقدام به ساخت سيستم هاي تهويه با ميزان مصرف انرژي كم نموده است و شما مي توانيد با كارشناسان ما در اين زمينه تماس گرفته تو ضيحات تكميلي را از انها دريافت نماييد. ما مي توانيم با توجه به تكنولوژي به كار رفته در تجهيزات تهويه مطبوع كه به تازگي ارائه داده ايم در مصرف انرژي شما به ميزان چشم گيري صرفه جويي كنيم و در نهايت براي شما از هر نظر كه فكرش را كنيد صرفه اقتصادي به همراه آوريم.ممكن است براي تهيه اين سيتن در مرتبه اول نياز به هزينه هايي باشد اما بايد در نظر بگيريد كه در كل اين پروژه مي تواند براي هر واحد صنعتي و كارخانه اي توجيه اقتصادي داشته باشد .
ما براي اين منظور برنامه هاي خاصي داريم كافيست تا با ما تماس بگيريد و در مورد /ان چيزي كه مي خواهيد براي واحد صنعتي شما طراحي و پياده سازي شود كمي توضيح دهيد. كارشناسان ما با بازديد از محل شما بهترين طرح موجود را به شما ارائه مي دهند و در صورت توافق نهايي با قراردادي رسيم و معتبر به صورت تضميني كار را در موعد مقرر به شما تحويل خواهند داد.

برج هاي خنك كننده , خريد برج خنك كننده , شركتهاي تهويه مطبوع , انواع پكينگ , تعميرات و بهينه سازي برج خنك كننده , برج خنك كننده جريان مخالف , برج خنك كننده مكعبي , برج خنك كننده گرد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 236
  • بازدید کلی : 3611
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی